Ubezpieczenie na wyjazd w dobie pandemii. Wychodzimy naprzeciw nowym standardom podróżowania!

W związku z trwającą pandemią koronawirusa rozszerzyliśmy zakres naszych ubezpieczeń o zdarzenia związane z COVID-19.

Uzupełniliśmy Ogólne Warunki Ubezpieczenia Beztroskie Podróże Nr 10.10.010 o Aneks, który zawiera szczegółowe informacje na temat wprowadzonych zmian.

 

Co to oznacza?

Krótkoterminowe ubezpieczenia na wyjazd z rozszerzeniem ochrony o COVID-19

Do krótkoterminowych ubezpieczeń na wyjazd możesz dokupić rozszerzenie ochrony o zdarzenia związane z koronawirusem.

W przypadku ubezpieczenia kosztów leczenia i transportu ochroną ubezpieczeniową objęte będą:

  • zachorowanie na COVID-19  do pełnej wysokości sumy ubezpieczenia kosztów leczenia,
  • świadczenie na wypadek kwarantanny do 1 000 EUR na pokrycie dodatkowych kosztów zakwaterowania, wyżywienia i transportu (gdy Ubezpieczony będzie zmuszony przedłużyć pobyt za granicą z powodu objęcia go kwarantanną na skutek kontaktu z osobą chorą podejrzaną o zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2).

W przypadku kosztów przerwania podróży ochroną ubezpieczeniową objęte będzie:

  • wcześniejszy powrót do Polski, kraju zamieszkania lub rezydencji wywołany zachorowaniem na COVID-19 najbliższego krewnego Ubezpieczonego, powodującym konieczność natychmiastowej hospitalizacji.

 

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży z COVID -19

W ramach aktualnie obowiązującej składki rozszerzyliśmy zakres ochrony o zdarzenia związane z zachorowaniem na COVID-19. Zwracamy poniesione koszty rezygnacji z podróży jeśli Ubezpieczony nie może odbyć podróży zgodnie z planem, wskutek:

  • nagłego zachorowania na COVID-19 Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży, które nie rokuje poprawy stanu zdrowia do dnia rozpoczęcia podróży,
  • nagłego zachorowania na COVID-19 najbliższego krewnego Ubezpieczonego skutkującego leczeniem szpitalnym, które nie zakończy się do dnia rozpoczęcia podróży,
  • śmierci w wyniku zachorowania na COVID-19 Ubezpieczonego, współuczestnika podróży, najbliższego krewnego Ubezpieczonego lub najbliższego krewnego współuczestnika podróży.

Do ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży możesz dodatkowo dokupić rozszerzenie ochrony o kwarantannę Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży.

ubezpieczenie na wyjazd

FAQ

  • Czy ERGO Ubezpieczenia Podróży pokrywa koszty leczenia COVID-19 za granicą i czy po przebyciu choroby organizuje transport do Polski?

    W ramach rozszerzenia zakresu ubezpieczenia kosztów leczenia i transportu o COVID-19, ERGO Ubezpieczenia Podróży pokrywa koszty leczenia i assistance związane z zachorowaniem na COVID-19, jak również koszty transportu powrotnego do miejsca zamieszkania jeżeli planowany środek transportu nie mógł zostać wykorzystany w związku z nagłym zachorowaniem.

      zwiń
  • Które ubezpieczenie obejmuje ochronę w wypadku zachorowania na COVID-19?

    Każdy wariant ubezpieczeń krótkoterminowych i rocznych (multi-trip) możesz rozszerzyć w zakresie kosztów leczenia i transportu o szkody powstałe wskutek pandemii, w tym zachorowanie na COVID-19.

      zwiń
  • Kto mi pomoże w razie zachorowania na COVID-19?

    W przypadku podejrzenia zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia należy skontaktować się z Centrum Alarmowym ERGO Ubezpieczenia Podróży pod numerem +48 58 309 11 00.

      zwiń
  • Co jeśli ktoś z moich krewnych zachoruje na COVID-19, a ja mam zaplanowaną podróż?

    Zachorowanie na COVID-19 najbliższego krewnego ubezpieczonego lub współuczestnika podróży jest uznawanym przez nas powodem rezygnacji w ubezpieczeniach kosztów rezygnacji z podróży w poniższych przypadkach:
    - Jeżeli krewny miał podróżować razem z Tobą, możesz zrezygnować z wyjazdu razem z nim.
    - Jeżeli krewny nie miał podróżować z Tobą, ale w związku z zachorowaniem został poddany natychmiastowej hospitalizacji, możesz zostać w kraju, żeby towarzyszyć mu/zapewnić opiekę w chorobie do czasu wyzdrowienia.

      zwiń
  • Czy strach przed koronawirusem jest powodem do skorzystania z ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży?

    Nie, strach przed zachorowaniem na COVID-19 nie jest uwzględniony jako powód rezygnacji.

      zwiń
  • Mój pobyt przedłuża się w wyniku izolacji, w związku z zachorowaniem na COVID-19, a ubezpieczenie mam tylko na okres planowanej podróży. Czy pokryje ono też koszty np. wydłużonego pobytu w hotelu, czy zmiany terminu lotu powrotnego?

    Jeżeli zachorujesz na COVID-19 w trakcie wyjazdu i będziesz musiał zostać dłużej, zapewnimy Ci ochronę w zakresie leczenia, zakwaterowania i powrotu do Polski, do sumy ubezpieczenia kosztów leczenia wybranego pakietu rozszerzonego o pandemię.

      zwiń
  • Mój pobyt przedłuża się w wyniku kwarantanny, a ubezpieczenie mam tylko na okres planowanej podróży. Czy pokryje ono też koszty np. wydłużonego pobytu w hotelu, czy zmiany terminu lotu powrotnego?

    Tak, o ile kwarantanna była obowiązkowa, zalecona przez służby sanitarne.
    Świadczenie na wypadek kwarantanny nie wydłuża natomiast okresu ubezpieczenia. Jeżeli na czas kwarantanny chcesz mieć ubezpieczenie kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków, skontaktuj się niezwłocznie z nami.

      zwiń
  • Nie mogę wyjechać, ponieważ podlegam izolacji domowej (mam pozytywny wynik testu na COVID-19). Czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z podróży?

    Tak, rezygnacja z podróży z powodu zachorowania na COVID-19 potwierdzonego dodatnim wynikiem testu, jest objęta ochroną ubezpieczeniową.

      zwiń
  • W dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny jest objęty izolacją domową z powodu zdiagnozowanego COVID-19. Czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z mojej podróży?

    Tak, o ile wykupisz rozszerzenie swojej ochrony ubezpieczeniowej kosztów rezygnacji o kwarantannę. Kwarantanna musi bezpośrednio uniemożliwiać Ci rozpoczęcie podróży i zostać potwierdzona dokumentem wystawionym przez uprawniony do tego podmiot. W przeciwnym razie, jeśli członek rodziny, z którym mieszkasz jest poddany izolacji, a Ty nie masz zdiagnozowanego zachorowania, to ochrona kosztów rezygnacji nie zadziała. Inna sytuacja, w której możliwa jest rezygnacja występuje jeżeli tak jak Twój krewny, masz wynik pozytywny i oboje przebywacie na izolacji.

      zwiń
  • W dniu wyjazdu współuczestnik mojej podróży znajduje się na kwarantannie, bez zdiagnozowanego COVID-19. Czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z mojej podróży?

    Tak, o ile wykupisz rozszerzenie swojej ochrony ubezpieczeniowej kosztów rezygnacji o kwarantannę. Kwarantanna musi bezpośrednio uniemożliwiać Ci rozpoczęcie podróży i zostać potwierdzona dokumentem wystawionym przez uprawniony do tego podmiot.

      zwiń
  • Zachorowanie na COVID-19 zaostrzyło moją chorobę przewlekłą podczas wyjazdu za granicą. Czy ubezpieczenie pokryje koszty jej leczenia?

    Tak. Rozszerzenie ochrony kosztów leczenia i transportu o zachorowanie na COVID-19 chroni nas również w przypadku zaostrzenia się objawów choroby przewlekłej.

      zwiń
  • Nie wpuszczono mnie na pokład samolotu, z uwagi na wysoką temperaturę ciała. Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów rezygnacji z podróży?

    Nie, rezygnacja z podróży możliwa jest jedynie z powodu zachorowania na COVID-19 potwierdzonego dodatnim wynikiem testu. Samo stwierdzenie wysokiej temperatury ciała przed wylotem nie jest wystarczającym powodem do zgłoszenia szkody z tytuły rezygnacji z podróży.

      zwiń
  • Co jeśli zachoruję na COVID-19 przed rozpoczęciem wyjazdu?

    W ERGO Ubezpieczenia Podróży oferujemy ubezpieczenia kosztów rezygnacji, które pozwalają na rezygnację z wyjazdu ze względu na zachorowanie na COVID-19. Nabycie takiej polisy przed wyjazdem pozwoli na zwrot poniesionych w związku z nim kosztów.

      zwiń
  • Dlaczego warto wybrać nasze ubezpieczenie?

    ,,

    Dziękuję za wszystko! Gdyby nie Państwa opieka i profesjonalizm nie wiem, jak bym to przeżyła, sama w obcym państwie (…).  

    Pełen profesjonalizm i opieka najwyższej klasy.

    Pani Ewa

    Czasami nie potrzeba spektakularnego upadku ze złamaniem, by koszt leczenia przekroczył nasz wakacyjny budżet. Upadek mężczyzny na stoku skończył się urazem kolana, który wymagał leczenia ambulatoryjnego na miejscu.

    Koszt: 3 189 EUR

    Pragnę serdecznie podziękować za pomoc, jaką otrzymałem podczas mojego pobytu w Egipcie (…).

    W tym czasie przebywałem na hotelowej kwarantannie. Dziękuję całej ekipie Euro Center i Paniom z ERGO Ubezpieczenia Podróży, które dbały o to, by testy były przeprowadzane na czas, a wyniki pojawiały się jak najszybciej.

    Pan Adam

    Małe potknięcie na schodach może wystarczyć, by złamać nogę w kostce. W przypadku poszkodowanej w Egipcie kobiety konieczna była operacja na miejscu. Po zakończeniu leczenia pacjentka wracała samolotem z dodatkowym miejscem na nogę w gipsie.

    Koszt: 23 000 EUR

    Pani Paulina bardzo szybko i sprawnie rozwiązała mój problem z powrotem z Egiptu do Polski. Wykazała się spokojem, wiedzą i ustaliła ze mną dwie drogi działania, więc byłam świadoma tego, co może się wydarzyć. (…) Jej praca była dla mnie ogromnym wsparciem.

    Pani Martyna

    Jak zakupić polisę?

    polisa.jpg

    Kup polisę ERGO Ubezpieczenia Podróży online

    Kup ubezpieczenie podróży online, szybko i wygodnie.

    oblicz składkę
    biuro.jpg

    Kup w biurze podróży

    Kup w jednym z Biur Podróży oferujących produkty ubezpieczeniowe ERGO Ubezpieczenia Podróży.

    znajdź biuro podróży