likwidacja-szkod.jpg

Jak zgłosić szkodę - opóźnienie bagażu

Twój bagaż nie dotarł do miejsca docelowego?

Jeśli Twój bagaż dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem, powiadom o tym przewoźnika i uzyskaj od niego dokument potwierdzający fakt oraz okres opóźnienia dostarczenia bagażu.

Jeżeli w związku chwilowym brakiem bagażu kupiłeś/aś niezbędne w podróży przedmioty użytku osobistego mające zastąpić przedmioty znajdujące się w opóźnionym bagażu, konieczne jest zachowanie oryginału dowodów ich zakupu (rachunki, paragony, faktury). Będą one niezbędne podczas procesu likwidacji szkody.

Zgłoszenie szkody możesz zrobić na dwa sposoby.

Sposób 1 - Online

Zgłoszenie szkody możesz zrobić na naszej stronie www. Wystarczy, że uzupełnisz wymagane dane, załączysz niezbędne dokumenty i wyślesz wniosek. Potrwa to klika minut.

szkoda-online+(1).png

Zgłoś szkodę online

Do złożenia wniosku wystarczy tylko kilka minut.

wypełnij formularz online

 

Sposób 2 - Tradycyjnie

W przypadku gdy Twój bagaż dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem, wyślij nam poprawnie wypełniony formularz wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami. Formularz jest dostępny w linku poniżej. Pobierz go, wydrukuj i uzupełnij.


Wszystkie dokumenty prześlij na adres:
ERGO Ubezpieczenia Podróży Dział Likwidacji Szkód
al. Grunwaldzka 413
80-309 Gdańsk

Dokumenty, które musisz dołączyć do formularza:

  • oryginał lub kopia polisy ubezpieczeniowej lub potwierdzenia rezerwacji podróży/umowy imprezy turystycznej;
  • pisemny raport przewoźnika z potwierdzeniem wystąpienia i okresu trwania opóźnienia dostarczenia bagażu/sprzętu sportowego (np. Property Irregularity Report tzw. PIR);
  • w przypadku zgłoszenia szkody bezpośrednio do przewoźnika - pisemne potwierdzenie jego stanowiska lub decyzji;
  • dokładny opis przedmiotów kupionych w związku z opóźnieniem dostarczenia bagażu;
  • oryginały lub kopie dowodów zakupu ww. przedmiotów;
  • jeśli opóźnienie nastąpiło w dostarczeniu sprzętu sportowego - rachunki za wypożyczenie sprzętu sportowego.

Ubezpieczyciel zastrzega sobie prawo do wystąpienia z prośbą o dostarczenie dodatkowej dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia roszczenia.

W przypadku pytań napisz na: szkody@ergo-ubezpieczeniapodrozy.pl