Najnowsze artykuły

GettyImages-1340416045.jpg

Urlop na Dominikanie? Nie zapomnij o ubezpieczeniu!

Wakacje na Dominikanie? Jak przygotować się na egzotyczne wakacje? Pamiętaj o ubezpieczeniu!

iStock-1125347841.jpg

Jakie ubezpieczenie wybrać na kolonię, zimowisko lub obóz?

Jaka polisa na wyjazd dziecka? Ubezpieczenie kosztów leczenia i rezygnacji zapewni spokój i ochronę podczas ferii, kolonii czy zimowiska.

GettyImages-1354768451.jpg

OC w ubezpieczeniu turystycznym. Co to jest i kiedy się przydaje?

OC w polisie turystycznej. Sprawdź na co zwracać uwagę przy zakupie ubezpieczenia na podróż.

Wypadek lub choroba za granicą. Co robić, gdzie się zgłosić i gdzie szukać pomocy?

GettyImages-184940055+(1)-crop.jpg

Getty Images

Urlop kojarzy nam się z czasem wypoczynku i beztroski. Niestety nawet najbardziej ostrożnym i przezornym może zdarzyć się choroba, wypadek czy inne problemy. Nie jesteś w stanie tego przewidzieć ani ustrzec się przed wszystkim. Warto wtedy zachować spokojną głowę i skorzystać z pomocy, jaką gwarantuje Ci ubezpieczenie kosztów leczenia. Podpowiadamy, co wtedy robić i na co można liczyć.

Nie ma znaczenia, czy zatrułeś się hotelowym jedzeniem, poślizgnąłeś na schodach, miałeś stłuczkę, w wyniku której boli Cię głowa czy może za długo leżałeś na plaży i poparzyłeś się od słońca. Potrzebujesz pomocy, wizyty u lekarza, leków? Nie wiesz, od czego zacząć szukanie pomocy, do którego gabinetu czy szpitala się zgłosić, jak wezwać pomoc? Spokojnie – od tego jest ubezpieczyciel.

W przypadku jakichkolwiek problemów – wyciągasz telefon i kontaktujesz się z Centrum Alarmowym ERGO Ubezpieczenia Podróży pod numerem +48 58 309 11 00. Centrum działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu i jest obsługiwane w języku polskim. Podaj osobie po drugiej stronie swoje imię i nazwisko (plus ewentualnie innych osób poszkodowanych), nr polisy i numer telefonu kontaktowego. Opowiedz, co się wydarzyło, a potem wysłuchaj i odpowiedz na pytania ubezpieczyciela. Pamiętaj, żeby stosować się jego zaleceń, a po wszystkim przekaż wymagane dokumenty (np. rachunki, raporty czy diagnozy).

Najważniejsza rzecz – w miarę możliwości nie zaczynaj działać na własną rękę i zawsze najpierw skontaktuj się z ubezpieczycielem, który wskaże ci, dokąd się udać i jakie podjąć kroki. Dzięki temu masz pewność, że polisa w pełni pokryje koszty.

 

Mam EKUZ, ale nie mam ubezpieczenia, co robić?

Nie wykupiłeś ubezpieczenia, ale masz Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego? To lepsze niż nic, ale wciąż nie zapewniające pełnej opieki. Będziesz mógł dzięki niej skorzystać z bezpłatnej ochrony zdrowia, ale tylko w takim zakresie, jaki refunduje dany kraj (to znaczy, że wizyty u specjalistów, pobyt w szpitalu czy transport medyczny mogą być częściowo płatne przez Ciebie bez możliwości ubiegania się o zwrot kosztów).

Posiadając EKUZ musisz udać się do placówki publicznej służby zdrowia – karta nie obejmie żadnych prywatnych gabinetów ani szpitali. Miej też na uwadze, że skorzystanie z karetki w niektórych krajach nie jest w pełni refundowane. Jeśli masz wątpliwości, gdzie znajduje się publiczna placówka i z czego możesz skorzystać bezpłatnie - zadzwoń na Telefoniczną Informację Pacjenta – 800 190 590. Niestety może to oznaczać długą i żmudną podróż. Dodatkowo pamiętaj, że EKUZ działa tylko w krajach Unii Europejskiej i EFTA. W przeciwnym wypadku będziesz musiał pokryć wszystkie rachunki samodzielnie. Karta najczęściej nie obejmie też transportu do Polski.

To właśnie dlatego zawsze warto przed wyjazdem zadbać o dodatkową polisę turystyczną. Daje ona o wiele większe możliwości, a przede wszystkim zawiera o wiele więcej niż samo pokrycie kosztów leczenia. Nie musisz bowiem radzić sobie sam!

Nie zapomnij skorzystać z pomocnej ręki, czyli Assistance!

Jedną z najważniejszych zalet ubezpieczenia jest fakt, że w każdej z polis ERGO Ubezpieczenia Podróży masz także wliczoną usługę Assistance. Ta opcja to jak pomocna (i spokojna!) dłoń w kryzysowej sytuacji, która sprawia, że nie zostajesz ze swoimi problemami sam – a w nerwowych chwilach nie ma nic bardziej cennego. W zależności od wykupionego pakietu masz dostęp do pomocy w zakresie podstawowym, rozszerzonym lub pełnym. Na co możesz liczyć?

W pierwszym przypadku Assistance pomoże Ci m.in. zorganizować transport do placówki medycznej, a później powrót z niej - co może być szczególnie ważne, gdy napotykasz na barierę językową. W zależności od przebiegu leczenia, masz także zagwarantowane zakwaterowanie i wyżywienie na czas rekonwalescencji (aż będziesz mógł wrócić do kraju) lub transport na miejsce, z którego możesz kontynuować urlop (np. gdy wycieczka objazdowa pojechała już dalej). W przypadku tragicznych w skutkach wypadków, Assistance pomaga także zorganizować transport zwłok lub zagraniczny pogrzeb.

Jeśli wykupiłeś Assistance Rozszerzony to dodatkowo (poza wyżej wymienionymi), ubezpieczyciel pomoże Ci powiadomić wskazaną osobę o nieprzewidzianych zdarzeniach, czyli np. wypadku, miejscu Twojego pobytu, a także dostarczy Ci leki, które zaginęły w trakcie podróży, a przede wszystkim zagwarantuje transport, pobyt i wyżywienie osoby towarzyszącej, jeśli Ty trafisz do szpitala. Pomoże też, gdy zgubisz dokumenty, bagaż czy karty kredytowe lub zostaniesz okradziony, a także wtedy, gdy Twój samolot czy inny transport będzie opóźniony powyżej 5 godzin.

W najwyższej opcji - gdy masz Assistance Pełny - dodatkowo możesz liczyć na pomoc prawną, pożyczkę na kaucję, zwrot kosztów wynajmu samochodu zastępczego, rozmów telefonicznych, a nawet opieki nad dziećmi.

Dlatego, jeśli planujesz podróż, to nie zastanawiaj się, tylko już teraz wybierz odpowiednią dla siebie polisę. Kup ubezpieczenie i jedź na wakacje ze spokojną głową!