Ubezpieczający, Ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia, spadkobierca posiadający interes prawny w ustaleniu odpowiedzialności lub spełnieniu świadczenia z umowy ubezpieczenia, a także poszukujący ochrony ubezpieczeniowej lub zleceniodawca gwarancji ubezpieczeniowej, mogą wnieść reklamację dotyczącą usług świadczonych przez ERGO Ubezpieczenia Podróży, agenta ubezpieczeniowego i agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające.
Zasady wnoszenia reklamacji na usługi świadczone przez ERGO Ubezpieczenia Podróży oraz agenta działającego wyłącznie w imieniu lub na rzecz ERGO Ubezpieczenia Podróży.
1. Reklamacja może być złożona w następujący sposób:
a) pocztą elektroniczną na adres reklamacje@ergo-ubezpieczeniapodrozy.pl;
b) elektronicznie, na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-46007-72085-DHJWV-21;
c) telefonicznie, pod numerem +48 58 324 88 50;
d) ustnie lub pisemnie podczas wizyty w jednostce ERGO Ubezpieczenia Podróży, al. Grunwaldzka 413, 80-309 Gdańsk.
2. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie pisemnej w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych w terminie 60 dni, o czym ERGO Ubezpieczenia Podróży poinformuje wraz z wyjaśnieniem przyczyny opóźnienia i wskazaniem okoliczności niezbędnych do ustalenia dla rozpatrzenia sprawy oraz wskazaniem terminu udzielenia odpowiedzi.
3. Odpowiedź może zostać udzielona w formie elektronicznej (mailowej) na wniosek składającego reklamację.
4. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji, osoba fizyczna składająca reklamację może wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego www.rf.gov.pl.
Zasady wnoszenia reklamacji na usługi świadczone przez agenta, który działa w imieniu lub na rzecz ERGO Ubezpieczenia Podróży oraz innych ubezpieczycieli – w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.
Reklamacje w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową należy składać bezpośrednio do agenta, który świadczył usługi w zakresie dystrybucji ubezpieczeń. Reklamacje te rozpatrywane są bezpośrednio przez tego agenta. W przypadku wpływu takiej reklamacji do ERGO Ubezpieczenia Podróży, ERGO Ubezpieczenia Podróży przekaże reklamację niezwłocznie agentowi, informując o tym jednocześnie osobę występującą z reklamacją.
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
Podmiotem uprawnionym właściwym do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami dla ERGO Reiseversicherung AG z siedzibą w Monachium działająca przez Oddział w Polsce jest Rzecznik Finansowy (ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa; www.rf.gov.pl).