likwidacja-szkod.jpg

Jak zgłosić szkodę - przerwanie podróży

Jeśli wydarzenia zaistniałe w kraju Twojego stałego pobytu zmusiły Cię do szybszego powrotu z podróży ERGO Ubezpieczenia Podróży zwróci Ci koszty związane z wcześniejszym powrotem do kraju.

Wcześniejszy powrót do kraju musi być zaakceptowany przez Centrum Alarmowe. Zgłoszenie szkody możesz zrobić na dwa sposoby.

Sposób 1 - Online

Zgłoszenie szkody możesz zrobić na naszej stronie www. Wystarczy, że uzupełnisz wymagane dane, załączysz niezbędne dokumenty i wyślesz wniosek. Potrwa to klika minut.

szkoda-online+(1).png

Zgłoś szkodę online

Do złożenia wniosku wystarczy tylko kilka minut.

wypełnij formularz online

 

Sposób 2 - Tradycyjnie

W przypadku koniecznego szybszego powrotu z podróży wyślij nam poprawnie wypełniony formularz zgłoszenia szkody Koszty rezygnacji z podróży wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami. Formularz jest dostępny w linku poniżej. Pobierz go, wydrukuj i uzupełnij.


Wszystkie dokumenty prześlij na adres:
ERGO Ubezpieczenia Podróży Dział Likwidacji Szkód
al. Grunwaldzka 413
80-309 Gdańsk

W przypadku zgłoszenia szkody z ubezpieczenia przerwania podróży do wypełnionego formularza zgłoszenia szkody należy dołączyć: 

  • oryginał lub kopię polisy ubezpieczeniowej lub potwierdzenia rezerwacji podróży/umowy imprezy turystycznej;
  • wyliczenie kosztów niewykorzystanych świadczeń (w tym noclegów) wystawionych przez oferenta usługi/usługodawcę;
  • niewykorzystany i nowy lub zmieniony bilet;
  • oraz następujące dokumenty:

Jeśli powodem przerwania jest śmierć (w tym śmierć samobójcza lub na skutek chorób przewlekłych, psychicznych oraz Covid-19):

  • kopię aktu zgonu;
  • kopię karty zgonu lub inny dokument potwierdzający jego przyczynę;
  • w przypadku śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku, należy podać okoliczności wypadku;
  • w przypadku śmierci wskutek wypadku komunikacyjnego, należy załączyć notatkę policji, kopię prawa jazdy kierującego, a także numer polisy odpowiedzialności cywilnej oraz nazwę ubezpieczyciela sprawcy;
  • dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy zmarły nie był uczestnikiem podróży, z powodu której doszło do przerwania podróży.

Jeśli powodem przerwania jest nagłe zachorowanie (w tym na skutek chorób przewlekłych oraz Covid-19):

  • dokumentację medyczną dotyczącą nagłego zachorowania (w tym na skutek chorób przewlekłych oraz Covid-19), które było powodem przerwania podróży, w tym m.in. historię choroby, kartę z wizyty lekarskiej, kartę informacyjną otrzymaną przy wypisie ze szpitala, skierowania od lekarzy, zaświadczenie o konieczności leczenia szpitalnego lub sprawowania opieki nad osobą najbliższą, inne informacje na temat stanu zdrowia pacjenta (diagnozę, opis prowadzonego leczenia i otrzymanych usług medycznych, takich jak pobyty w szpitalu, przeprowadzone zabiegi i operacje, stosowane leki);
  • w przypadku nagłego zachorowania na Covid-19 – dodatkowo pozytywny tj. jednoznacznie potwierdzony wynik aktualnego testu diagnostycznego;
  • dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy zachorowanie, z powodu którego doszło do przerwania podróży, dotyczy osoby, która nie jest uczestnikiem podróży.

Jeśli powodem przerwania jest nieszczęśliwy wypadek:

  • dokumentację medyczną dotyczącą nieszczęśliwego wypadku, która był powodem przerwania podróży, w tym m.in. historię choroby, kartę z wizyty lekarskiej, kartę informacyjną otrzymaną przy wypisie ze szpitala, skierowania od lekarzy, zaświadczenie o konieczności leczenia szpitalnego lub sprawowania opieki nad osobą najbliższą, inne informacje na temat stanu zdrowia pacjenta (diagnozę, opis prowadzonego leczenia i otrzymanych usług medycznych, takich jak pobyty w szpitalu, przeprowadzone zabiegi i operacje, stosowane leki);
  • dokładny opis okoliczności wypadku;
  • jeżeli uraz powstał wskutek wypadku komunikacyjnego, należy załączyć notatkę policji, kopię prawa jazdy kierującego, a także numer polisy odpowiedzialności cywilnej oraz nazwę ubezpieczyciela sprawcy;
  • dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy uraz, z powodu którego doszło do przerwania podróży, dotyczy osoby, która nie jest uczestnikiem podróży.

Jeśli powodem przerwania jest szkoda w mieniu lub szkoda w mieniu pracodawcy:

  • notatkę/raport policji potwierdzający zdarzenie o znamionach przestępstwa;
  • inny dokument wystawiony przez właściwe służby potwierdzający wystąpienie ryzyka elementarnego (np. notatkę straży pożarnej lub IMiGW);
  • dokument potwierdzający obowiązkową obecność przy koniecznych formalnościach w kraju zamieszkania w czasie przerwanej podróży;
  • dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy szkoda, z powodu której doszło do przerwania podróży, dotyczy osoby, która nie jest uczestnikiem podróży.

W przypadku zgonu Ubezpieczonego, osoba występująca z roszczeniem zobowiązana jest dostarczyć kopię aktu zgonu oraz kopię karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu.

W przypadku pytań napisz na: szkody@ergo-ubezpieczeniapodrozy.pl