Jeśli wydarzenia zaistniałe w kraju Twojego stałego pobytu zmusiły Cię do szybszego powrotu z podróży ERGO Ubezpieczenia Podróży zwróci Ci koszty związane z wcześniejszym powrotem do kraju.
Wcześniejszy powrót do kraju musi być zaakceptowany przez Centrum Alarmowe. Zgłoszenie szkody możesz zrobić na dwa sposoby.
Sposób 1 - Online
Zgłoszenie szkody możesz zrobić na naszej stronie www. Wystarczy, że uzupełnisz wymagane dane, załączysz niezbędne dokumenty i wyślesz wniosek. Potrwa to klika minut.
Sposób 2 - Tradycyjnie
W przypadku koniecznego szybszego powrotu z podróży wyślij nam poprawnie wypełniony formularz zgłoszenia szkody Koszty rezygnacji z podróży wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami. Formularz jest dostępny w linku poniżej. Pobierz go, wydrukuj i uzupełnij.
Formularz zgłoszenia szkody koszty leczenia Pobierz
Wszystkie dokumenty prześlij na adres:
ERGO Ubezpieczenia Podróży Dział Likwidacji Szkód
al. Grunwaldzka 413
80-309 Gdańsk
W przypadku zgłoszenia szkody z ubezpieczenia przerwania podróży do wypełnionego formularza zgłoszenia szkody należy dołączyć:
- oryginał lub kopię polisy ubezpieczeniowej lub potwierdzenia rezerwacji podróży/umowy imprezy turystycznej;
- wyliczenie kosztów niewykorzystanych świadczeń (w tym noclegów) wystawionych przez oferenta usługi/usługodawcę;
- niewykorzystany i nowy lub zmieniony bilet;
- oraz następujące dokumenty:
Jeśli powodem przerwania jest śmierć (w tym śmierć samobójcza lub na skutek chorób przewlekłych, psychicznych oraz Covid-19):
- kopię aktu zgonu;
- kopię karty zgonu lub inny dokument potwierdzający jego przyczynę;
- w przypadku śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku, należy podać okoliczności wypadku;
- w przypadku śmierci wskutek wypadku komunikacyjnego, należy załączyć notatkę policji, kopię prawa jazdy kierującego, a także numer polisy odpowiedzialności cywilnej oraz nazwę ubezpieczyciela sprawcy;
- dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy zmarły nie był uczestnikiem podróży, z powodu której doszło do przerwania podróży.
Jeśli powodem przerwania jest nagłe zachorowanie (w tym na skutek chorób przewlekłych oraz Covid-19):
- dokumentację medyczną dotyczącą nagłego zachorowania (w tym na skutek chorób przewlekłych oraz Covid-19), które było powodem przerwania podróży, w tym m.in. historię choroby, kartę z wizyty lekarskiej, kartę informacyjną otrzymaną przy wypisie ze szpitala, skierowania od lekarzy, zaświadczenie o konieczności leczenia szpitalnego lub sprawowania opieki nad osobą najbliższą, inne informacje na temat stanu zdrowia pacjenta (diagnozę, opis prowadzonego leczenia i otrzymanych usług medycznych, takich jak pobyty w szpitalu, przeprowadzone zabiegi i operacje, stosowane leki);
- w przypadku nagłego zachorowania na Covid-19 – dodatkowo pozytywny tj. jednoznacznie potwierdzony wynik aktualnego testu diagnostycznego;
- dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy zachorowanie, z powodu którego doszło do przerwania podróży, dotyczy osoby, która nie jest uczestnikiem podróży.
Jeśli powodem przerwania jest nieszczęśliwy wypadek:
- dokumentację medyczną dotyczącą nieszczęśliwego wypadku, która był powodem przerwania podróży, w tym m.in. historię choroby, kartę z wizyty lekarskiej, kartę informacyjną otrzymaną przy wypisie ze szpitala, skierowania od lekarzy, zaświadczenie o konieczności leczenia szpitalnego lub sprawowania opieki nad osobą najbliższą, inne informacje na temat stanu zdrowia pacjenta (diagnozę, opis prowadzonego leczenia i otrzymanych usług medycznych, takich jak pobyty w szpitalu, przeprowadzone zabiegi i operacje, stosowane leki);
- dokładny opis okoliczności wypadku;
- jeżeli uraz powstał wskutek wypadku komunikacyjnego, należy załączyć notatkę policji, kopię prawa jazdy kierującego, a także numer polisy odpowiedzialności cywilnej oraz nazwę ubezpieczyciela sprawcy;
- dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy uraz, z powodu którego doszło do przerwania podróży, dotyczy osoby, która nie jest uczestnikiem podróży.
Jeśli powodem przerwania jest szkoda w mieniu lub szkoda w mieniu pracodawcy:
- notatkę/raport policji potwierdzający zdarzenie o znamionach przestępstwa;
- inny dokument wystawiony przez właściwe służby potwierdzający wystąpienie ryzyka elementarnego (np. notatkę straży pożarnej lub IMiGW);
- dokument potwierdzający obowiązkową obecność przy koniecznych formalnościach w kraju zamieszkania w czasie przerwanej podróży;
- dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa, gdy szkoda, z powodu której doszło do przerwania podróży, dotyczy osoby, która nie jest uczestnikiem podróży.
W przypadku zgonu Ubezpieczonego, osoba występująca z roszczeniem zobowiązana jest dostarczyć kopię aktu zgonu oraz kopię karty zgonu lub inny dokument potwierdzający przyczynę zgonu.
W przypadku pytań napisz na: szkody@ergo-ubezpieczeniapodrozy.pl